Stijn Janssens

Stijn Janssens is geboren in Herentals in 1992. Van thuis uit kreeg hij politiek met de paplepel mee van zijn beide ouders, die politiek actief waren. Na zijn middelbare studie aan het St-Jozefscollege en het Scheppersinstituut te Herentals ging hij verder Multimedia en Communicatietechnologie studeren.

Zelfstandige netwerker
Stijn startte zijn professionele carrière in 2015 als zaakvoerder van een videoproductiebedrijf (Full Vision Studio) en breidde dat in 2020 uit met de opstart van de firma Staal Designs (productie van stalen tafels op maat). Door zijn zelfstandige activiteiten is hij heel actief in de netwerken van organisaties zoals Voka Kempen-Mechelen en Jong Voka Kempen.

Voorzitter Jong N-VA Herentals
Sinds 2018 is Stijn actief bij de N-VA en sindsdien heeft hij al een mooi traject mogen afleggen. In 2019 stampte hij samen met enkele andere jongeren Jong N-VA Herentals uit de grond, waar hij nu ook nog steeds voorzitter van is. Hij koos er in 2018 voor om niet deel te nemen aan de gemeenteraadsverkiezingen, maar om mee de campagne te trekken van achter de schermen.

Nationaal partijbestuur
Stijn zetels eveneeens in het arrondissementeel bestuur van N-VA Turnhout en in de nationale partijraad, zeg maar het parlement van de N-VA. Van daaruit werd hij begin 2021 verkozen in het nationaal partijbestuur waar hij elke week mee de grote lijnen uitzet van de N-VA.

Vrije tijd: een pintje, de bossen en reizen naar het buitenland

In zijn vrije tijd gaat Stijn al graag eens een pint drinken met vrienden, een toertje lopen in de bossen van Herentals of trekt hij op reis naar het buitenland.