Axana Ceulemans trekt N-VA-lijst gemeenteraadsverkiezingen

Op 9 februari 2012

Bij de gemeenteraadsverkiezingen op 14 oktober zal Axana Ceulemans de lijst van de N-VA in Herentals trekken. Dat maakte de partij gisteren bekend. Ceulemans is onder meer bekend als danschoreografe van Studio 100 en als lid van popgroep 'Def Dames Dope' uit de jaren 90.

De Herentalse afdeling van N-VA schuift bij de gemeenteraadsverkiezingen in oktober Axana Ceulemans naar voor als lijsttrekker. Die keuze werd volgens de partij eensgezind gemaakt.Ceulemans baat in Herentals de doopsuikerwinkel La Sorpresa uit. Maar bij het grote publiek raakte ze vooral bekend als lid van het popgroepje Def Dames Dope. Dat scoorde in de jaren 90 verscheidene Engelstalige hits, zoals 'Don't be silly (put a condom on your willy)'. Daarnaast is Axana nog bekend als danschoreografe bij Studio 100.

Middenstand

De nieuwe aanwinst van N-VA Herentals heeft geen seconde geaarzeld over het aanbod als lijsttrekker. "Ik ben al een tijdje lid van de N-VA omwille van de consequente en geloofwaardige manier waarop de partij aan politiek doet. Toen de vraag kwam of ik mij wou engageren voor de lijst heb ik geen seconde getwijfeld", zegt Axana. "In Herentals zijn er toch een aantal zaken die beter zouden moeten. Als onderneemster denk ik dan in de eerste plaats aan meer aandacht voor onze Herentalse middenstand. Naar de middenstanders is de jongste jaren te weinig geluisterd. Een bruisende stad staat of valt ten slotte met onder andere een bloeiend winkelcentrum, leefbare horeca, een goed mobiliteits- en parkeerbeleid en het aantrekken van jonge gezinnen."Na twaalf jaar hetzelfde beleid in Herentals is het volgens de N-VA-afdeling tijd voor verandering. "Het huidig bestuur onder burgemeester Jan Peeters (sp.a) heeft te veel steken laten vallen en te weinig geluisterd naar de burgers. De mensen zijn dat beu", vervolgt de kersverse lijsttrekker. "Wij willen met de N-VA een positief verhaal brengen, zodat de Herentalsenaren opnieuw fier kunnen zijn op hun stad. Als nieuwe speler in Herentals kunnen wij met recht en reden zeggen dat de enige stem voor verandering een stem voor de N-VA is."Over enkele weken lanceert N-VA Herentals via de website een grote bevraging om te peilen naar wat de Herentalsenaren zelf denken. (JOBG)