Herentalsenaar kiest voor verandering, verliezers doen verder ...

Op 14 oktober 2012

De inwoners van Herentals, Noorderwijk en Morkhoven kozen gisteren massaal voor verandering. De N-VA dankt al zijn 4.777 kiezers. De N-VA is de enige winnaar, maar moet vaststellen dat de verliezers van deze verkiezingen verder doen alsof er niets is gebeurd.

Axana Ceulemans: “Deze overwinning neemt niemand ons af. Ik ben enorm fier op onze ploeg. Vanuit het niets zijn we even groot als de sp.a en CD&V. Deze uitslag overtreft onze stoutste verwachtingen. Dat de twee verliezers van de verkiezingen gewoon verder doen alsof er niets is gebeurd, toont dat er weinig respect is voor de wil van de kiezer, maar het is niet anders.”

Dat de voorbije zes jaar om het voorzichtig te zeggen geen groot succes waren en het feit dat beide programma’s onderling sterk verschillen, was blijkbaar geen bezwaar om verder te doen. De N-VA maakt zich zorgen wat dit komende zes jaar gaat geven.

Als grootste oppositiepartij zullen wij de taak die ons wacht dan ook zeer ernstig nemen. Voor zij die daar aan twijfelden: deze oppositie start vandaag.