N-VA houdt Valentijnsactie aan station Herentals

Op 14 februari 2012

De Herentalse N-VA voerde dinsdagochtend tussen 06.00 en 07.30 uur actie aan het station van Herentals. Voor Valentijn trakteerde het N-VA-bestuur samen met kersvers lijsttrekker Axana Ceulemans de Herentalse treinreizigers op een lekker chocolaatje. 1.000 chocolaatjes werden uitgedeeld. Daarnaast klaagde de N-VA nogmaals de weinig benijdenswaardige situatie aan van de Herentalse en de Kempense treinreiziger.

De Herentalse treinreiziger mocht wel eens verwend worden, vindt N-VA-voorzitter Arnout De Cuyper: “Vorige week werd de elektrificatie van de  lijn Mol – Herentals nog maar eens op de lange baan geschoven, met alle gevolgen van dien voor de reizigers. Ook het station van Herentals is dringend aan een opknapbeurt toe. In dit station kan je geen duizenden mensen per dag ontvangen, dat ervaart elke Herentalse treinreiziger dag na dag. Dit is natuurlijk niet de schuld van het personeel dat hier werkt, maar wel van de triestige infrastructuur. ”

De verdeling van de investeringen in onze spoorwegen tussen Vlaanderen en Wallonië zit compleet scheef. Bergen, de thuisstad van premier Di Rupo, krijgt een volledig nieuw station dat minstens 150 miljoen euro zal kosten. Wij gunnen hen dat van harte, maar voor Herentals en voor de Kempen heeft men weeral geen euro over.