N-VA verhuist de zondagsmarkt naar de Grote Markt

Op 1 oktober 2012, over deze onderwerpen: In actie

Onder het motto ‘Met volle zakken nog snel een pintje pakken’ hield N-VA Herentals vandaag een ludieke actie om de zondagsmarkt te verhuizen naar de Grote Markt. Aan het N-VA-kraam was alles ‘te koop’ wat je op een echte boerenmarkt vindt.

Lijsttrekker Axana Ceulemans: “Dat de zondagsmarkt in de Augustijnenlaan staat is volgens de N-VA een gemiste kans. Het zou mooi zijn moest ze op termijn kunnen verhuizen naar de Grote Markt. Ons historisch centrum vormt een prachtig decor. Ook voor de horeca zou dit natuurlijk een  opsteker zijn. Wie geniet er na het winkelen nu niet van een lekkere kop koffie in de winter of een pintje op terras in de zomer. Elke kans om ons centrum leven in te blazen moeten we grijpen.”

Natuurlijk zijn er praktische problemen die moeten onderzocht worden. Zo staat brandveiligheid voorop, de brandweer moet altijd door kunnen. Ook de vele grote kramen inpassen op de Markt is niet eenvoudig. Maar politici zijn er om problemen op te lossen. De N-VA gaat dit engagement alvast aan!