N-VA voorstel krijgt navolging - Stad maakt werk van monument voor Rik Van Looy

Op 2 juli 2014

Dankzij een interpellatie van N-VA-gemeenteraadslid Guy Verellen op de gemeenteraad van gisteren is het stadsbestuur dan toch op de pedalen gaan staan om eindelijk werk te maken van een monument voor de beroemde Herentalse wielerlegende Rik Van Looy.

Het was Guy Verellen die eind 2013 op de gemeenteraad het voorstel lanceerde om de keizer van Herentals te eren met een monument of standbeeld. De 80ste verjaardag Rik vormde hiervoor de ideale gelegenheid. De gemeenteraad stemde toen unaniem in om het idee  op te nemen met Rik.

Sindsdien bleef het stadsbestuur echter surplacen en gebeurde er niets. Een nieuwe interpellatie van Guy op de gemeenteraad van gisteren bracht dan toch schot in de zaak. In de week van 7 juli is er eindelijk een overleg gepland om een gepast eerbetoon met Rik te bekijken.

Guy Verellen: “Uiteraard ben ik tevreden dat men nu toch werk maakt van ons voorstel. Beter laat dan nooit. Spijtig wel dat de hulde niet meer zal kunnen plaatsvinden tijdens de 10e editie van ‘Herentals Fietst’ op 31 juli zoals wij hadden voorgesteld. Dat was pas een uniek moment geweest om met meer dan 30.000 wielerfans op de Grote Markt samen hulde te brengen aan Rik.”