De verandering begint in Herentals

Op 15 maart 2019

N-VA Herentals gaat voluit voor verandering in onze stad. Dat Herentals, Noorderwijk en Morkhoven enorm veel troeven heeft die in het verleden te weinig zijn benut, hebben we de afgelopen zes jaar vanuit de oppositie alleen maar bevestigd gezien. Wij leggen de lat hoger!

Als kersverse bestuurspartij in Herentals zijn we dan ook enorm blij dat we een ambitieus bestuursakkoord kunnen voorleggen. Een akkoord dat gaat voor een uitmuntend Herentals, Noorderwijk en Morkhoven. De uitdagingen zijn groot, de verantwoordelijkheid van onze schepenen is dat ook. Zo maken we werk van een aantrekkelijk handelscentrum met een attractieve Grote Markt en wensen we het binnengebied aan het stadspark verder uit te bouwen met een stadsfeestzaal en ruime ondergrondse parking. We zorgen voor betere en veiligere fietsinfrastructuur en plannen een volledige heraanleg van de as Olympiadelaan/Belgiëlaan/Augustijnenlaan/Jachthaven tot een innovatieve, groene stadslaan.

We verliezen onze deelgemeentes niet uit het oog met het opstellen van een masterplan voor Noorderwijk en het opwaarderen van het Morkhovense dorpsplein. We zetten Herentals op de toeristische kaart als enige, échte historische hoofdstad van de Kempen. Ook onze talloze verenigingen verdienen betere ondersteuning en een nette, veilige stad met een hart voor dieren is een absolute prioriteit. Dit alles zonder verlies van de zorgzaamheid van onze stad.

U als burger staat voor ons centraal! Het nieuwe bestuur verhoogt niet alleen de appreciatie voor alle vrijwilligers en geëngageerde burgers via het invoeren van een stadsmunt, maar wenst u ook dichter bij het beleid te betrekken. Neem daarom de komende weken en maanden deel aan het participatief traject van ons bestuursakkoord. Laat u horen via onze mandatarissen, onze webstek of Facebookpagina. Schrijf mee aan ons verhaal en zorg er voor dat de verandering effectief begint in Herentals, Noorderwijk en Morkhoven!

Pieter Laureys

Ondervoorzitter N-VA Herentals