N-VA verkiest nieuw afdelingsbestuur

Op 29 februari 2016, over deze onderwerpen: In beeld

Op een druk bijgewoonde ledenvergadering verkozen de Herentalse N-VA-leden gisteren een nieuw  afdelingsbestuur.  Arnout De Cuyper (33) werd unaniem herbevestigd als voorzitter. Ondervoorzitter is Bjorn De Weerd (35), binnen N-VA al enkele jaren actief achter de schermen.

Voorzitter blijft dus  Arnout De Cuyper. Arnout woont met zijn vrouw Tine en twee jonge kindjes al enkele jaren in de Wijngaard. Als coördinator partijorganisatie op het nationaal partijsecretariaat staat hij aan het hoofd van het organisatiedepartement van de N-VA. Ervaring die zeker van pas komt binnen de eigen afdeling.

Herentalsenaar alternatief bieden

Arnout De Cuyper: “Ik ben fier dat ik ook de komende drie jaar voorzitter mag zijn van deze ploeg. Er komen belangrijke jaren aan. Onze ambitie met de N-VA in Herentals is duidelijk: de Herentalenaren een beter alternatief bieden dan het huidige stadsbestuur. Het potentieel in Herentals is enorm, maar het stadsbestuur mist visie en ambitie. De Herentalsenaar verdient beter. Onze N-VA-ploeg staat klaar om beter te doen. Afspraak in 2018!”

22-koppige ploeg is er klaar voor

Ondervoorzitter wordt Bjorn De Weerd. Bjorn vervangt Wim De Laender die ontslag moest nemen omwille van zijn verhuis naar Oman. Naast de acht gemeenteraadsleden, drie OCMW-raadsleden en Kamerlid Yoleen Van Camp werden nog acht bestuursleden verkozen. Het gaat om: Aggy Huygens, Christiaan Janssens, David Rombouts, Dominique Bellens, Jan Goossens, Leo Van Houdt, Paul Van Den Bosch en Peter Hendrickx. In totaal is de hele ploeg 22 mannen en vrouwen sterk.