Nieuws uit de gemeenteraad van 17 december 2013

Op 17 december 2013, over deze onderwerpen: In de gemeenteraad

N-VA wijst meerjarenplan af

Op de gemeenteraad stond het meerjarenplan geagendeerd. Dit is zowat het belangrijkste document van het gemeentebestuur van de hele legislatuur. Het bepaalt in detail wat de gemeente de komende zes jaar plant te doen en hoe het dit zal betalen. De N-VA-fractie was alvast niet onder de indruk. Er wordt links en rechts het één en ander gebouwd, verfraaid, heraangelegd,  maar veel visie op welke toekomst  deze meerderheid ziet voor de stad en zijn twee deelgemeenten, hebben we hier niet in teruggevonden. Buiten dan de vaststelling dat Herentals een aangename woon-en-werkstad moet zijn, wel, daar is de N-VA alvast mee akkoord.  Maar hoe Herentals zich zal positioneren in de regio, op welke troeven Herentals inzet in vergelijking met andere Kempense steden, welke rol de stad wil innemen t.o.v. zijn hinterland, wat ons dan zal onderscheiden van de rest ...  blijven open vragen. Wat dat betreft is dit beleidsplan een weinig ambitieuze opsomming van een aantal bouwprojecten en goede voornemens die op het einde van de rit de stad armer achterlaten dan aan het begin. Van de huidige spaarpot van 20 miljoen euro blijft er na de doortocht van dit stadsbestuur binnen zes jaar nog maar 6 miljoen over.

Storende containerfile langs de Ring verdwenen

Dank zij tussenkomst van de N-VA-fractie begin 2013 heeft het bestuur een oplossing gevonden voor het storende langdurig parkeren van opleggers langs de Cardijnlaan en Oudstrijderslaan (Ring Herentals) gedurende de kerst- en nieuwjaarsperiode. Ook vanuit de oppositie krijgt de N-VA dingen gerealiseerd!