Nieuws uit de gemeenteraad van 2 februari 2016

Op 2 februari 2016, over deze onderwerpen: In de gemeenteraad

Afpaling openbaar domein verkaveling Peertsbos

Het bestuur stelt een dading voor met de verkavelaar en wil de uitspraak van de vrederechter over de grens van het openbaar domein niet afwachten.  Daarbij zou men immers het risico lopen dat de grens op de dreefbomen wordt gelegd en de bomen dan gekapt worden.,Nu werd in maart 2014 een overeenkomst met de verkavelaar gesloten over de ligging van de grens.  Het bestuur noemde dit toen een dading met krak dezelfde argumentatie als nu wordt aangehaald.   Daarom onze vraag waarom een tweede dading dan wel nodig is. Volgens het bestuur was de overeenkomst van maart 2014 geen “dading” maar een “compromis”.  En is een echte dading nu nog wel degelijk nodig om de vrederechter tevreden te stellen.

Shakespeare zou zeggen “What’s in a name ?”.

Werken Engelse wijk

N-VA klaagt de problemen aan in de Engelse wijk ontstaan door de dikwijls onzorgvuldige uitvoering en signalisatie van de aannemer.  Dit schept veiligheidsproblemen en ergernis bij de bewoners.

Volgens het bestuur wordt voor de oplevering der werken een evaluatie gemaakt.  De aannemer heeft nog 15 werkdagen om de werken te beëindigen.  Bij oplevering moet alles in orde zijn.  Dat zullen we zeker in het oog houden.

Parkeerplaatsen Schoolstraat Rode Kruis

N-VA steunt de vraag van het Rode Kruis om voldoende (7) voorbehouden parkeerplaatsen voor de vrijwilligers op de nieuw aan te leggen parking van het vroegere schooltje.  Het bestuur wil er maar 3 toekennen.

Een stemming over hoeveel plaatsen er nu moeten worden toegekend werd door het bestuur niet toegestaan.  De bepaling van het aantal parkeerplaatsen is een uitsluitende bevoegdheid van het schepencollege en daarover heeft de gemeenteraad niets te zeggen.  Vreemd.