Nieuws uit de gemeenteraad van 2 september 2014

Op 2 september 2014, over deze onderwerpen: In de gemeenteraad

Uitzonderlijk weinig officiële agendapunten die dan ook binnen de 5 minuten werden afgehandeld.  Er waren wel enkele toegevoegde punten vanuit de oppositie.

Dreigende stroomafkoppeling

Bijna alle partijen op Groen! na  vroegen het bestuur meer uitleg over het dreigende afschakelplan.  Maar het bestuur weet al evenmin als de burgers wat boven ons hoofd hangt.  Pas op 10 september wordt het bestuur ingelicht door de gouverneur over welke maatregelen ze kunnen en moeten nemen.  Ondertussen heeft de gemeentelijke noodambtenaar ongeveer 150 grotere organisaties geraadpleegd met de bedoeling een provinciaal (bestaand) noodplan te verfijnen. Het ziekenhuis zou blijven draaien dank zij haar back-up installatie.

De N-VA volgt dit dossier van nabij op.

Bouwmisdrijven Zavelheide

Groen! pikte in op het N-VA-dossier over het industriepark Zavelheide en wilde weten wat het bestuur ondertussen heeft ondernomen om de situatie recht te zetten.

De bouwdienst is ter plaatse gaan verifiëren en schepen Van Olmen heeft een aantal ferme brieven geschreven naar de betrokkenen.  Er is een overlegvergadering gehouden en een plan van aanpak zou tegen eind september moeten zijn uitgewerkt. De N-VA-fracite is alvast benieuwd of er nu wel schot in de zaak komt.