Nieuws uit de gemeenteraad van 5 juli 2016

Op 5 juli 2016, over deze onderwerpen: In de gemeenteraad

Masterplan Boerenkrijglaan

De gemeenteraad wordt gevraagd het definitieve masterplan Boerenkrijglaan-Kleerroos goed te keuren. De N-VA fractie onthoudt zich ondermeer wegens twijfels over een goede waterhuishouding.

Digitale bewonerskaart

Wij keuren de invoering mee goed nadat het bestuur verzekerde dat het voor de burger geen meeruitgaven brengt. Het digitale systeem kost de stad ongeveer 5.000 euro/jaar.

Pomp Hellekensloop

Aan de Hellekensloop is al een tiental jaar een verwoede poging bezig om met groene energie water uit de Nete in de loop te pompen. Eerst werd geprobeerd met een windmolen maar drie jaar terug werden zonnepanelen geïnstalleerd. Raadslid Koen Laureys klaagde aan dat het systeem nog altijd van geen kanten werkt. Hij kreeg sterk de wind van voren van het bestuur dat beweerde dat de pomp naar behoren (manueel evenwel) werkt. De realiteit is echter anders.

Parkeren aan het Gandhiplein

Een flinke delegatie van bewoners van het Gandhiplein kwam luisteren naar de interpellatie van onze fractieleider Kathleen Laverge over de parkeerproblemen aan de ingang van het Gandhiplein. De situatie daar is chaotisch en het verbaliseren door de politie brengt niet veel aarde aan de dijk.Het bestuur geeft aan dat signalisatie en bouwvergunningen in orde zijn. Men stelt zijn hoop op de heraanleg van de berm met bijkomende parkeergelegenheid.

Invoering Blue Assist kaart

Raadslid Jasmine Tegenbos stelt voor deze technische assistentie voor personen met een communicatiedrempel in Herentals sterk te promoten. Volgens bevoegde schepen is een en ander reeds in beweging in de seniorenraad en gaat men nog dit jaar met het systeem uitpakken.