Nieuws uit de gemeenteraad van 6 oktober 2015

Op 6 oktober 2015, over deze onderwerpen: In de gemeenteraad

Technisch beheerscontract

De gemeente wil een 10-jarig contract afsluiten voor onderhoud en pechverhelping van een aantal technische installaties in een aantal gemeentelijke gebouwen als Netepark, Lakenhal, Le Paige,….

N-VA-raadslid Guy Verellen wees bij de bespreking op de slechte werkomstandigheden voor de werknemers van de stad in het Administratief Centrum.  De luchtkwaliteit is er ondermaats.  Daaraan zou kunnen verholpen worden door een investering in luchtverversingsapparatuur.  Het beheerscontract is echter niet van toepassing op het Administratief Centrum.

Selectieprocedure nieuw afdelingshoofd stadsontwikkeling

N-VA-fractievoorzitter Kathleen Laverge had een aantal bedenkingen bij de noodzaak om nu terug tot een aanweringsproceudre te moeten overgaan. Waarom wordt (of beter: werd) er niet gewerkt met een wervingsreserve? Is er binnen het huidige personeel van de stad en het OCMW geen goede kandidaat te vinden? Is de functie wel echt nodig of kan ze op een andere creatieve manier worden ingevuld?