Uit de gemeenteraad van 3 oktober 2017

Op 3 oktober 2017, over deze onderwerpen: In de gemeenteraad

Woonbeleidsconvenant

Het bestuur wil een convenant afsluiten met het Vlaams Gewest voor een bijkomend aantal van 33 sociale woningen.  Dit convenant is nodig om subsidies te kunnen krijgen.  Omdat Herentals reeds ruim boven het door het Vlaams Gewest opgelegde bindend sociaal objectief uitkomt en omdat wij vinden dat het steeds maar bijbouwen van sociale woningen niet de beste wijze is om de wachtlijsten te reduceren heeft de N-VA fractieleider een stemverklaring afgelegd.  Daarin wordt ons standpunt verduidelijkt.  Bij de stemming heeft de fractie zich onthouden.

Windmolens op Plassendonk

De oprichting is gepland van een aantal windmolens in agrarisch gebied op gronden waarbij een schepen betrokkenheid heeft.  De N-VA vindt dat de eventuele aanvraag het normale verloop moet kennen: aanvraag bij de provinciale deputatie ; openbaar onderzoek in Herentals en advies van het stadsbestuur ; beslissing door de deputatie.  Eventuele bezwaren moeten door de instanties op ernstige wijze bekeken worden.