Uit de gemeenteraad van 7 februari 2017

Op 7 februari 2017, over deze onderwerpen: In de gemeenteraad

De lijnbussen in de Kempen

(Nu nog) schepen Bertels kreeg fel de wind van voren van de N-VA en ook van Open VLD,  voor de verkeerde informatie die hij gaf bij de sp.a-actie tegen het inzetten van de zogenaamde vervuilende bussen van de Lijn in de Kempen.  De cijfers die hij daarbij presenteerde waren fel overdreven of ronduit misleidend.  Het bestuur stak vlug de paraplu op door erop te wijzen dat de heer Bertels hier niet als schepen optrad maar als Vlaams volksvertegenwoordiger en distantieerde zich aldus impliciet van de actie.  Ook CD&V nam afstand van het initiatief.  Uiteindelijk werd een motie goedgekeurd waarbij aan de Lijn gevraagd wordt in de toekomst vlugger en beter te communiceren.  Hopelijk wordt deze communicatie dan door de heer Bertels beter opgepikt.

Verkeerssituatie Kosh

Op de Lierseweg en in de Engelse wijk gebeurt wat N-VA had voorzien: de verkeerssituatie draait er volledig in de soep.  De praktijk is nog wat anders dan de theorie.  De mooie mobiliteitsplannen blijven dode letter: stilstaand verkeer in de Engelse wijk, fietsers op het voetpad, bussen in de Bergenstraat, hinderlijk parkeren,…  De toestand loopt uit de hand ook al omdat er totaal geen politietoezicht is.  Het bestuur blijft verwijzen naar haar vrome intenties.  Uiteindelijk stellen we ons de vraag of een dergelijke megacampus daar wel op zijn plaats is.